Fototävling, tema:JUL

måndag 4 mars 2013
Igår fick jag en väldigt trevlig överraskning. Det damp ner ett mail där jag vunnit en fototävling med temat Jul. Hade fullständigt glömt bort det eftersom det va så lång tid man hade på sig. Igår visste jag dessutom inte vilken av bilderna jag lagt ut som hade vunnit. Man fick ha med fler. Det blev en lite överraskning där med. Den mest personliga och sneda bilden vann tävlingen. Glad som en lärka och tacksam som bara den. Jätte kul! :o)

Nedan är bilden som vann tävlingen samt artikeln under. Tre små kusiner som väntar på Tomten, tittar man dessutom noga så ser man att i trappen rätt över (där vi bor) så finns redan någon som får besök av tomten. Så på med glasögonen och titta lite närmare ;o)
"Förstapriset går till användaren Elena som tog bilden här ovanför. Det är en bild som lyckas förmedla en julkänsla utan att ha så mycket julpynt i sig. För oftast när man ser julbilder så har de julpynt, snö och granar i sig. Men den här bilden har minimalt av det och ändå så är det väldigt uppenbart vad som händer i bilden. Barnen väntar på tomten såklart och kollar ut genom fönstret för att se när han kommer, julen brukar man ju säga är för barnen. Den här bilden imponerar helt enkelt med att den lyckas förmedla en stark julkänsla utan att ha med så mycket av det som vi förväntar oss ska vara med i en julbild."

2 Tyck till!:

Anonym at: 5 mars 2013 kl. 07:42 sa...

Gratulerar.
H.

{ Unknown } at: 5 mars 2013 kl. 11:05 sa...

Hej Elena och ett stort GRATTIS till 1:a priset.

Har ju skrivit tidigare att du har "det" inom dig som de flesta av oss andra saknar.

Du har förmågan att "se" en bild på ett helt annat sätt än oss vanliga vardagsfotografer.

Än en gång, ett stort GRATTIS.

Hälsningar,
Bertil

 
Let's click!

Elena i fokus

Elena i fokus

Elena heter jag och är en för det mesta glad och sprallig västkustquinna född årgång -74. Fotografering blev för mig en passion när mina barn föddes (1995). Som varje stolt förälder vill man föreviga det man älskar mest. Passionen växte och motiven blev fler. Wow, när dom digitala kamerorna kom. Det blev en Sony cybershot som sedan byttes ut mot en Nikon D40. Sedan har jag använt mobilkameran flitigt. Numer har jag bytt ut D40:n mot en Nikon D5100 som jag använder med olika tillbehör. En fotograf som vill utvecklas och växa, tror aldrig man blir fullärd eftersom tekniken konstant växer. Kameran hade fått hänga med 24/7 men dessvärre fungerar inte verkligheten så. Dom bästa bilderna är ögonblicksbilderna, dom oplanerade. Men då gäller det att ha kameran förberedd ;o)

Trevlig vistelse!

//Elena
© Ingen kopiering eller användning av text och bilder utan min tillåtelse.

.

.